Przed czasem PLK SA osiągnęły półmetek finałowego etapu przebudowy linii Skierniewice – Łowicz. Pasażerowie korzystają już z komfortowych peronów na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie i pociągów kursujących po zmodernizowanych torach. Inwestycja o wartości ponad 82 mln zł jest realizowana z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej, ujętych w Krajowym Planie Odbudowy (KPO).
Prace wyprzedzają zakładany harmonogram. Pierwszy etap obejmujący tor nr 1 i przylegające do niego perony miał trwać od czerwca do połowy listopada. Dzięki sprawnej realizacji od 7 listopada pociągi kursują po odnowionym torze. Na długości 8 kilometrów ułożono nowe szyny i podkłady oraz wywieszono nową sieć trakcyjną. Zapewniono dzięki temu płynne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Jednocześnie rozpoczęła się przebudowa drugiego toru, co przybliża zakończenie całej inwestycji przed terminem.
Na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie podróżni korzystają z nowych peronów przy torze nr 1. Platformy są wyższe i bardziej komfortowe. Wszyscy podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, wygodnie wsiądą i wysiądą do i z pociągów. Na każdym peronie ustawiono po dwie wiaty, chroniące przed trudnymi warunkami atmosferycznymi, oraz cztery ławki. Perony wyposażono w gabloty informacyjne, czytelne oznakowanie oraz wygodne drogi dojścia. Są one też lepiej oświetlone, zapewniając bezpieczne podróże również po zmierzchu.
Równocześnie postępują prace przy
nowej kładce dla pieszych w Bełchowie. Budowane są fundamenty pod schody prowadzące na peron. Dzięki nowej przeprawie nad torami miejscowość zyska bezpieczne przejście, które skomunikuje dwie strony stacji. Znacząco poprawi się komfort korzystania z transportu kolejowego.
Przebudowa odcinka linii kolejowej między Skierniewicami a Bełchowem obejmuje również modernizację obiektów inżynieryjnych oraz systemu sterowania ruchem kolejowym. Niezawodną obsługę pociągów zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania pociągami, które będą zintegrowane z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia oraz wymiana nawierzchni na 5 przejazdach kolejowo-drogowych. Na czas prac wyznaczane są objazdy uzgodnione z samorządem. Informacje o zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem. Dodatkowo przepustowość odcinka poprawi zabudowa samoczynnej blokady liniowej, która pozwoli na jednoczesną jazdę kilku pociągów na szlaku.
Efektem inwestycji będzie krótsza podróż między Łowiczem a Skierniewicami i sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych. Prace na odcinku Bełchów – Skierniewice realizowane są ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 11 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Zakończenie inwestycji jest planowane w sierpniu 2026 roku.
Wartość modernizacji odcinka Bełchów – Skierniewice wynosi
82,6 mln zł netto (101,6 mln zł brutto). Wykonawcą jest Track Tec Construction Sp. z o. o.
Prace między Skierniewicami a Bełchowem są kontynuacją przebudowy linii Skierniewice – Łowicz, ważnej dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego. W ramach zadań prowadzonych w latach 2020-2023 zmodernizowano już odcinek Bełchów – Łowicz,
stację Bełchów i przystanek Bobrowniki. Wartość tych robót wynosiła ponad 93 mln zł.